Servicedesk vid Röda Korsets Högskola hanterar vissa IT-ärenden för högskolans studenter med hjälp av en extern IT-konsult. Du kan kontakta Servicedesk via mail eller träffa oss i Studentexpeditionen.
Studentexpeditionen
Röda Korsets Högskolas Studentexpedition finns vid entrén på plan 5.
Öppettider för Studentexpeditionen:
- Tisdag kl. 08.00-09.00
- Torsdag kl. 08.00-09.00
Servicedesk
Frågor som behandlas av Servicedesk är till exempel svårigheter med att komma in på studentkontot, passerkort som har slutat fungera eller frågor som rör lokalerna. Högskolan bistår inte med support för frågor som rör t.ex. Office-paketet eller andra frågor som rör Microsofts tjänster. Studentexpeditionen hanterar fler frågor såsom passerkort och allmänna administrativa frågor, läs mer nedan.
Studenter kan kontakta Servicedesk via e-post till servicedesk@rkh.se eller genom att fylla i ett formulär: