Ditt användarkonto
När du blir antagen som student etableras ditt användarkonto automatiskt med hjälp av den information som finns i antagningssystemet. Innan du får ditt användarkonto måste du godkänna användarvillkoren. Studenter vid Röda Korsets Högskola har två användarkonton:
1. Ett konto som hanterar all inloggning i system (högskole-/RKH-konto)
När du har registrerat dig på din kurs i Ladok kommer du tidigast efter sista registreringsdagen få ett mail från Verified med högskolans IT-regler. Dessa måste du godkänna med BankID för att få ett RKH-konto. När detta är gjort kommer du få dina inloggningsuppgifter skickade till den privata e-postadress som är registrerad i Ladok. Kontrollera gärna att du har en fungerande och aktuell e-postadress som inte är kopplat till ett annat lärosäte.
Ditt högskolekonto ser ut som <användarnamn>@rkh.se och används för att logga in på följande tjänster:
- Office 365
- Skrivare
- Ladok
- JobSH
- DiVA
- Canvas
2. Ett konto som används för eduroam (trådlöst nätverk)
På högskolan finns det trådlösa nätverket "eduroam" som är ett internationellt nätverk för trådlös internetuppkoppling, Wi-Fi.
Aktivera konto
Som ny student kommer du att få ett mail från högskolan där du får instruktioner för att aktivera ditt konto som beskrivs ovan.
Återställa konto
Du kan återställa ditt konto om du har glömt ditt lösenord eller om du inte kommer åt ditt konto.
Avsluta konto
RKH-kontot stängs två veckor efter att du har avslutat dina studier på Röda Korsets Högskola.